2010. ápr 28.

Egy BKV ellenőr morális győzelme

írta: Sólyom Bátor
Egy BKV ellenőr morális győzelme

 Ezt a cikket, bejegyzést a választással kapcsolatos megjegyzéseim záró történetének szánom.

Tegnapelőtt egy olyan buszvonalon, ahol csak hallomásból ismerik a BKV ellenőr kifejezést, egyszer csak érzem, hogy valami megváltozott, majd hallom is a hátam mögött egy kicsivel a „jegyeket” és a „bérleteket” szavakat. Majd azt a kérdést is hallom ugyanebből a szájból, hogy „Gondolom, bérlete van?”, de ekkor már mellém ér, én a hasi tasimba nyúlok, hogy elővegyem a tízes jegytömbömet, amit ilyen esetekre tartok, és készülök mondani, hogy sajnos, elfelejtettem lyukasztani, amikor engem is megkérdez, hogy „Ugye, önnek is bérlete van?”. Ám mielőtt válaszolhatnám, hogy nem, egy nő odakérdez a hátam mögül az ellenőrhöz, hogy most akkor mutassa vagy ne a bérletét. Mire az ötvenes férfi azt válaszolta, hogy nem a parlamentben vagyunk, hogy ne higgyünk egymásnak. Erre, a kérdésére visszatérve azt válaszoltam neki, hogy igen, bérletem van, mire ő egy „köszönöm”-mel már tovább is lépett.

 

Szólj hozzá

politika közélet morál erkölcs