2010. jún 23.

Jól öltözöttség és tisztelet

írta: Sólyom Bátor
Jól öltözöttség és tisztelet

 

Sokszor hallottam már (pedig nem vagyok egy szakadék típus, szerintem :-)) azt a gondolatmenetet, hogy aki a csinos barátnője, felesége mellett szakadt ruházatot visel, az tiszteletlen. Közhelyeink közül talán az egyetlen, amelyik nem igaz. Az az állítás, hogy a hanyagul öltözött ember a jól öltözött feleségével szemben tiszteletlen, egy nagy butaság. Akkor lenne értelme erről egyáltalán beszélni, ha a nők a férjük tiszteletére öltözködnének, csinosítanák magukat, szépítkeznének, ápolnák körmeiket, stb.. Mert akkor a férfiak bizony nem viszonoznák a tiszteletet. (Ez sem kerek, de ez most nem is érdekes :-))

Lehet arról beszélni, hogy elsősorban (már ez is: elsősorban!!) nagyon is a férjemnek akarok tetszeni, de mindenki a világon pontosan tudja, hogy egy Nő mindenkinek szeretne tetszeni (ahogy a nőies férfi is). Ha a csinos nő - szakadt férfi párosban valaki tisztességtelen, akkor a Nő az. 
Az élettársnőm ki van bukva, hogy nem tudja felvenni a csinosabb, klasszikusabb értékeket hordozó ruháit velem, de nem veszi fel. Mert tisztel engem, és erőt vesz a vágyán, hogy mindenkinek tetszeni akar. (Ettől még mindenkinek tetszeni akar, természetesen, és ezt nem is tagadja: igazi nő, ezért /is/ szeretem)

Én alapból azzal tisztelem meg, hogy nem akarok minden nőnek tetszeni, nem teszek semmit azért, hogy tetszek valakinek, mert mi ketten együtt vagyunk, és egymásnak kell, hogy tessünk. Nekem pedig Ő bármilyen ruhában, és ruha nélkül is tetszik. Ez az én tiszteletem.

 

Szólj hozzá

irodalom férfi tisztelet magyar nyelv enciklopédia tisztességtelenség jól öltözöttség