2010. máj 13.

Kossuth contra Széchenyi

írta: Sólyom Bátor
Kossuth contra Széchenyi

 

Nem szerettem nagyon annak idején a magyar történelmet. Már nem emlékszem, miért, de akkor örültem, amikor a világtörténelemben vájkálgattunk. A Kossuth-Széchenyi vita nekem mindig is abnormalitásnak tűnt, de gőzöm nem volt, hogy ők miben is álltak szemben egymással. A jobboldal Széchenyizett, a balliberális Kossuthozott. Vártam a nyolc év alatt a nagy Kossuth filmet is.

Tegnap barátnőm kislányával történelmet tanultunk, a magyar reformkort, készült a dolgozatra, felmondta, megbeszéltük, vitattuk (amennyire vele lehet ilyesmiket vitatni
J). És egyszer csak megértettem, hogy miért furcsa ez az egész.  

Kossuth politikája, legradikálisabb formájában függetlenség (Bécstől), unió Erdéllyel, az iparos (vállalkozói) szféra megerősítése, magyar termékek védelme, polgárság megerősítése, a nemesek (vagyis az ingyenélők) adómentességének eltörlése szinte teljesen fedi a jobboldal törekvéseit. Tiszta őrület, hogy nekiállnak Széchenyizni, aki Bécs alatt akart maradni úgy, hogy a magyar hatáskörben lévő hatalmat az arisztokrácia gyakorolja. Döbbenet.
 
Szólj hozzá

politika közélet kossuth széchenyi