Filmnapló 3.
Somlói galuska ( 2001 ) 2004.05.09.
magyar rövidfilm
Kis, kedves-bárgyú jazz-es etüd az édesség szeretetéről, vagy a szeretet édességéről.
Belveillei randevú - Francia rémes ( 2003 ) 2004.05.09.
francia animációs film
Groteszk humorú rajzfilm, amelynek figuraalkotása a sematizáló-stilizáló (ld. nagymama, fia, gengszterek) és a már-már naturalisztikus (ld. a kutya) furcsa hangulatú keveréke. A Walt Disney-i és a számítógépes grafikájú (pl. A jégkorszak, stb.) filmekhez szoktatott szemünknek egy éppen elrajzoltságában igaz világ frissességét nyújtja Chomet remeke.
A végig sodró lendületű, csavaros és meglepetésekben, akciókban bővelkedő amerikai, japán pályatársakkal szemben ez a rajzfilm sokkal kevésbé történetközpontú (Mondhatni, egy eléggé sületlen és egyszerű sztori áll mögötte, és akciói is sokkal inkább kisreál létképek, mint izgalombombák.), a néző figyelmének lekötését a képi humor és az ábrázolásmódok találó ötletességével végzi el. Mindez a film második harmada felé talán kezd kevéssé válni, az első benyomás meghökkentő erejéből lassan ocsúdó néző (azaz: én) egy kicsit vontatottnak érezheti.
Messze-messze belül a “Nem bántam meg, sőt” kategórián.
Szeress, ha mersz ( 2003 ) 2004.05.20.
francia romantikus filmdráma ( feliratos )
Egy gyerekkortól a sírig tartó, két különböző nemű ember közötti hogyishívják. Az egymáshoz nem találás már-már szadisztikus játékai.
A tiszta egyszerűség helyenként hatásvadászattól homályosul. A befejezés kétértelműsége kellemes nyitottságot hagy maga mögött, szemben a lezárt-világos féldebilis produkciók özönével.
Holnapután ( 2004 ) 2004.05.29.
amerikai katasztrófafilm
Profi látványvilág, a kitartás diadala természetvédelmi szósszal és egyéb nyálakkal. A film második fele elviselhetetlenül giccses. Egy teljességgel saját szóélccel: katasztrofális.
Sosem tudtam szeretni a katasztrófafilmeket, de lassan utálom is őket.
Barbárok a kapu előtt ( 2003 ) 2004.06.01.
francia-kanadai filmdráma ( feliratos )
Jó halál. És az a pillanat, amikor a “Szeretlek”-kel azonos pillanatban megyünk tönkre. Amerikai dramaturgia, francia operatőria: élvezhető, hatásos. Elfogadás és elfogadtatás.
Jó halál, jó film.
Az utolsó vacsora mint egy arisztokratikusan visszafogott, de érzékeny Nagy zabálás.