2019. júl 14.

Az első csók

írta: Sólyom Bátor
Az első csók

Fazekas Tünde most is abban a házban lakik, ahol anyámék, és ahol én is felnőttem. Angyalföldön, egy lakótelepen. Ahol volt galeri, akik néhány évvel idősebbek voltak nálunk, és ha úgy adódott, kaptunk tőlük egy-két pofont is, de mihozzánk senki idegen nem mert odajönni. Aztán lassan mi lettünk azok, akik felpofoztuk és védtük a kisebbeket. Amikor az első csókomat adtam-kaptam, még javában engem pofoztak.

p1010004xxxxx22_copy_jpg2qaq2.jpgSzendiszűcs István grafikái

Tünde önazonos maradt magával: egy szétszolizott bombanő, aki 50 évesen is bárkit magába bolondít. Az első csóknál még csak a telei fiatalokat bolondította nagyjából 13 évesen, éppen mint én, csak én senkit nem bolondítottam és csábítottam, de Tündétől azonnal ecsábultam. Amikor a csók esett a pincelejáró fordulójában, én már láttam a melleit és a pináját is. A melleit heti rendszerességgel mutogatta a pince egyik félreeső zugában, így lettünk melltársak egy gengszter-rendőrrel és egy félroma sráccal, a legrendesebb emberrel, akivel valaha találkoztam, aki később 25 évet ült gyilkosságért. Nagysoós már azzal is büszkélkedhetett, hogy egyszer nyalogathatta Tünde lábujjait, amit undorodó kéjsóvár frusztráltsággal nevettünk keresztbe. A pináját pedig a Duna-parton mutatta meg Kismarisnak, aki Nagymaris öccse, és életem legnagyobb sportteljesítményének mindmáig azt tartom, amikor Nagymaris és Kismaris ellen fociztunk. Nagynaris akkor már a Fradi ifiben focizott, és az öccse is jól játszott. Jambli öcsém soha nem focizott komolyabban, Én pedig, noha a Vasasban heti nyolc edzésünk volt, mégis csak kapus voltam. Egyetlen góllal kaptunk ki úgy, hogy hihetetlen szerencséjük volt végig.

untitled-1_copy_j000001000_jpg3300.jpg

Kismarison kívül ott volt Nagysoós, Kovács Pisti, aki egy évvel volt idősebb nálunk, de nem osztott-nem szorzott, és egy még nála idősebb fiú, akinek nem emlékszem a nevére, csak az apjára, akihez egyszer felmentünk az öcsémmel ultizni, és ő húslevesbe aprított kenyeret evett, aminél akkor gusztustalanabbat el sem tudtunk képzelni. Pedig mennyire igaza volt annak a köpcös kis embernek. Miután a Duna-parton életemben első alkalommal láttam puncit, mindenki álló fasszal futkározott a bokrok között, kivéve engem, aki inkább ijedt voltam, mint izgatott. Éppen úgy, ahogy annál a csóknál a föld szintje alatt.

Szólj hozzá

irodalom Szendiszűcs István 11:27