2019. aug 04.

Hatszázötven forint

írta: Sólyom Bátor
Hatszázötven forint

Aki volt már hasonló helyzetben fizetés előtt, először megijed attól, hogy egy darab ezrese van csupán a számláján és fél Euró a pénztárcájában. Egyik hónapról a másikra élők, közöttük a kultúrában dolgozók számára ez nem ismeretlen állapot. Én már nem ijedtem meg ettől, legfeljebb kellemetlen volt, hogy betelt a számlatömböm, így hamarabb pénzt csak úgy szerezhettem, ha veszek számlatömböt.

3dddd_jpgxx2_copy_jpgy_jpgccccccccccc.jpgSzendiszűcs István grafikája

Eddig rendben is volna, ám amikor fizetnék, a rendszer azt jelzi, hogy nincs elég keret rá, pedig egy órája néztem meg. Ha nincs láb, foci sincs – hangzik a brutálvicc, ha nincs számla, akkor pénz sincs – áll a piac igazsága. Kínos pillanatok, mert az eladónő sztornírozni sem tudja a vásárlást. Ám ekkor egy harmincas férfi megkérdezi, hogy nem gond-e, ha ő kifizeti ezt a számlát, amivel én ki tudom állítani azt a számlát, ami életben tart a fizetésemig. Nem volt az.

Legyen szép napotok! Nekem már az van!

Szólj hozzá

irodalom Szendiszűcs István 11:27