2019. okt 23.

A tökök rokonok

írta: Sólyom Bátor
A tökök rokonok

„A tökök rokonok” – ez volt az a mondat, amitől két és fél napig röhögtem szinte szakadatlan, amikor életemben először ütött be a fű. Azóta se jobban.

Edina konyhájának falán ugyanis függött egy festmény egy szétszeletelt sütőtökről. Annyi jó volt benne, hogy a tök narancsszínű volt. Edina mondta, hogy a tökök rokonok a képre mutatva, amire én, hogy a tökök ugyan mivel lennének rokonok, de főként a fotón szereplő  tök minek lenne egymagában a rokona, amikor csak önmaga van kettévágva. Milyen rokonság már ez, és elkezdtem nevetni, megállíthatatlanul és rémisztően.

es_reggel_copy_jpg03.jpgSzendiszűcs István grafikája

Edina bepánikolt, hogy rosszul leszek, én pedig ahogy megláttam a rémült szemét, megfagyott az ereimben a vér, majd Edina elkezdte a fejét a kép felé fordítani, mire én rájöttem, hogy megint kezdődik a röhögés a tökökről és a törökökről, de azok meg hogyan jönnek a tökökhöz, ne nézz oda! – kértem Edinát, aki viszont már teliszájjal mosolygott, és éreztem, hogy ezt már nem ússzuk meg, mifaszt jelent az, hogy a tökök rokonok, robban ki belőlem a mondat, ami ismét ájulásszerű röhögéshez, Edina bepánikolásához, az én kijózanodásomhoz, és végül vissza az asztalhoz vezetett abba a térbe, ahol egész eddigi életemben a legboldogabb voltam Edinával, akivel akkor már nem szeretkeztünk, és persze azokkal a rohadt kibaszott tökökkel, akik valakikkel vagy önmagukkal rokonok, és Edina tudásával, aki akkor többször is elmagyarázta, hogy mi az értelme annak, hogy a tökök rokonok, és én mindannyiszor megértettem a tökök rokonságát, ám mindannyiszor elfelejtettem.

Ma az egész világon Edina tudja egyedül, mi jelent az, hogy a tökök rokonok.

Szólj hozzá

irodalom Szendiszűcs István 11:27