Vidnyánszky Atilla beleszállt a Színház folyóiratba
A Nemzeti Színház igazgatója letiltotta a Színház folyóiratot, hogy fotókat közöljön a teátrum előadásairól. Indoklása szerint, működésüket politikai céloknak alárendeltnek és manipulatívnak tartja.
A Színház folyóirat FB posztja
SZOLGÁLATI KÖZLEMÉNY!
A Nemzeti Színház többé nem járul hozzá, hogy fotókat közöljünk előadásairól lapunkban. Szerkesztőségünkhöz eljuttatott indoklásában Vidnyánszky Attila kifejtette, hogy működésünket politikai céloknak alárendeltnek és manipulatívnak tartja, tevékenységünk folytán a hazai és nemzetközi közegben is torz kép alakul ki a magyar színházról. A továbbiakban természetesen ugyanúgy fogunk írni a Nemzeti Színházról, mint eddig, és ezután is azt fogjuk közölni, amit kritikusaink írnak. A fotók helyén illusztrációként üres felületeket fogunk megjelentetni.
Vidnyánszky Attila
A politikai célok „szolgálatáról” álljon itt, amit legutóbb írtunk a Nemzetiről, éppen a decemberi számunkban:
„Nagy V. Gergő: Körülbelül olyan a különbség a Rocco és fivérei (r.: Vidnyánszky Attila) meg a másik két előadás között, mint a mozifilm és a tévéfilm között.
Hungler Tímea: Szkeptikusan ültem be az előadásra, de a színpadkép rögtön lenyűgözött. Az más kérdés, hogy egy idő után idegesíteni kezdett, és öncélúnak éreztem ennyi ötletet belezsúfolni egy előadásba. Jó lett volna, ha valaki kicsit határt szab a rendezőnek.
Lichter Péter: Elég lett volna egy felvonás is.
H. T.: Ennek ellenére volt ebben a nagyon látványos előadásban egy teljesen új gondolat. Máshova kerültek a hangsúlyok is a filmhez képest. Az volt az érzésem az elején, mintha egy Brueghel-képet néznék, annyi minden volt egyszerre a színpadon.
N. V. G.: Ez benne a leggyönyörűbb, hogy nem vezeti a tekintetet. Ez a fajta radikálisan mellérendelő színrevitel felszabadítja a nézőt. Nincsen bután irányítva a figyelmed.
(A hozzáadott érték – Film, színház, adaptáció /Színház folyóirat, 2019 december.)
(Forrás: Facebook)