A mai nap színházi ajánlata – március 11.
Mi van és mi nincs – erről szól a mai ajánlatunk.
Ifjúsági bábelőadás
Semmi / Budapest Bábszínház / 18 óra
Janne Teller világhírű ifjúsági regénye olyan könyv, amely nem fél kérdezni. Nevezték már nihilista gyerekkönyvnek és az új Legyek urának, Dániában először betiltották, majd kötelező olvasmánnyá tették, számtalan díjat nyert és számtalan botrányt kavart a világban. Provokatív könyv, amely a legmélyebb, legfájóbb kérdéseket teszi fel, miközben beszélgetésre, vitára sarkall, és arra buzdít, hogy magunk találjunk válaszokat. Az előadás azt is bizonyítja, hogy a báb nem korosztály. Hoffer Károly pedig az egyik legjobb bábszínházi rendező és tervező.
Pallai Mara az előadásban (fotó: Éder Vera)
Musical
My Fair Lady / Centrál Színház / 19 óra
A My Fair Lady önmagában hívogató a műfaj kedvelőinek, amihez ebben az esetben Alföldi Róbert és a Tompos Kátyát helyett színpadra lépő Ágoston Kata is hozzátehet. Puskás Tamás pedig megbízható szemű rendező.
Alföldi Róbert és Tompos Kátya (fotó: Puskel Zsolt / Port.hu)
Kortárstánc, mozgásszínház
Sóvirág / Tünet Együttes / 19 óra, Klebelsberg Kultúrkúria
Általában nem szoktuk összekötni ezt az előadást a Tünet Együttessel, talán, mert a Vígszínház Házi Színpadán szokták leggyakrabban előadni. Szintén izgalmas történet, ha nem is azon az egyszerű módon, ahogy például a My Fair Lady az. Egy holokauszt túlélő (Fahidi Éva) és egy kortárstáncos fiatal (Cuhorka Emese) kettőse ez, a két élettapasztalat összeolvasása minden szenvelgés és pátosz nélkül.
Cuhorka Emese és Fahidi Éva
Egy piaci nap / Radnóti Színház / 19 óra
Nem véletlenül kapták meg a színpadi szöveg létrehozói, Závada Pál, Mohácsi István és Mohácsi János a Legjobb Magyar Dráma-díjat. Történelmünk egy elfeledett időszakára és a bennünk élő időtlen önzésre és irigységre hívja fel a figyelmet az alkotás két korabeli pogrom történetét elmesélve azokból az időkből, amikor az elhurcolt zsidók közül néhányan visszatértek, és próbáltak boldogulni a megváltozott helyzetben. Mohácsi János rendezése is egy fokkal csendesebb és mélyebb, mint szokott lenni.
Fotó: Dömölky Dániel