Sólyom Bátor blogja

Kultúra és kulturálatlanság. Ennyi.

2010. már 25.

Akció

írta: Sólyom Bátor
Akció

Azt hallottam, hogy most lehet kapni Háború és békét plusz 50 darab "f" betűvel, és 10 darab, tetszőleges helyre beszúrható felkiáltójellel.

 

 

Tovább Szólj hozzá

kultúra

2010. már 25.

Gernyedelmes ernye

írta: Sólyom Bátor
Gernyedelmes ernye

Fernyedt gernyedelmét gányolja az este,
fittyedt pongyoláját szeretetre tette,
elfeledett erjek, csenyés berkenyék,
Boldizsár a kertben, reggel Júdás és én.
Akik tudnak ölni, ők tudnak szeretni,
akik imitálják, Júdás szeret, más senki.

Fottyadt televényen gennyedlik gonyóznak,
Jézus szent nevében szeretetet lopnak,
szeretetet lopnak, s mérik literszámra,
fottyadt suttyadékok gennyedt kémiája.

Ellehetetlenült a palesztin dombszél,
szellő se rebben, homok a földön,
szikkadt, zsidó földön megjelent az ördög.
Kedves szavakkal, gyermeklevéllel, elmaradt karácsony könnyes szemével.
Hol van a jézusi jászol a deddel?
Hol legelészhet még gyermeki lelkem?
Karácsony este elvette az étek
bús, meleg mérge, hasamban kő lett, lelkemben kétely.
Vannak-e ...

Tovább Szólj hozzá

marketing reklám kultúra irodalom jézus kereszténység tisztesség

2010. már 25.

Piros pöttyös - Tíz pontos

írta: Sólyom Bátor
Piros pöttyös - Tíz pontos

És még egy befutó: a Piros pöttyös új reklámfilmje. Már csak azért is jobb az Unicumnál, mert amennyire nem igaz, hogy nagyobb bírerő nyerhető a szesztől, annyira igaz, hogy a Piros pöttyös régi-új tíz pontosa nagyon finom és egészségesnek is gondolnám. A vizuális megvalósítás – ahogy az ötlet is – nem régóta, de azért már messze lejárt: megállítani a pillanatot, lenyúlni apa autóját, összeszedni a haverokat és tűz elfele. Profi és klassz és igaz. Már csak az ötlet eredetisége hiányzik. 9,5.

 

Tovább Szólj hozzá

reklám kultúra irodalom eredetiség kreativitáshiány piros pöttyös

2010. már 25.

Calgon – a nyelv lerablása

írta: Sólyom Bátor
Calgon – a nyelv lerablása

Azt gondolom, hogy a Calgon éppen annyira lágyítja vizet, mint bármely más – talán ha harmadába kerülő – vízlágyító. Ennek megfelelően, amikor azt állítjuk, hogy a Calgon nem egyszerűen vizet lágyít,hanem kalgonizál, akkor úgy teszünk, mintha a kalgonizál szónak lenne bármiféle más jelentése is a vizet lágyít-on túl. Nyilván anyagi haszonszerzés miatt teszik ezt, noha nincsen ilyen többletjelentés, így ilyen kifejezés sem. Nem egyszerűen hazugság, hanem nyelvrabló hazugság, mondhatni szemenszedett.
A Calgon már évtizedek óta ugyanazt a reklámsablont használja: egy mosógépszerelő valahonnan Győr környékéről magyarázza a kemény víz által okozható problémákról. Egy beállás, egy kamera, egy felmondott szöveg: 12 órás ...

Tovább Szólj hozzá

közélet kultúra magyar nyelv

2010. már 25.

Unicum – Legmagasabb színvonalú hazugság

írta: Sólyom Bátor
Unicum – Legmagasabb színvonalú hazugság

 

Az Unicum új reklámja – ami szerintem euró milliókba került – frenetikus, már-már utolérhetetlen. Lendület, sportolók szelik egy nagyváros utcáit keresztül, hol medencévé, hol jégpályává változtatva az aszfaltot, hol lovasok viharzanak keresztül a háztetőkön. Mindez fekete-fehérben, csak az Unicum logó színes, de nem tolakodóbb popularitással, mint Spielberg kék ruhás kislánya a Schindler listájában . Mindent megtehetsz – hirdeti a szlogen, miközben azonosulsz az utcán fantáziáló sármos fiatalemberrel, és érzed, hogy bármire képes vagy. Az egyetlen hiba egy hazugság, ugyanis, aki Unicumot iszik, éppen annyira fogja érezni, hogy bármire képes, mint az olcsó pálinkát vedelő félalkeszek az újpesti Kisrablóban. És persze ...
Tovább Szólj hozzá

reklám kultúra hazugság unicum

2010. már 25.

Előhang egy képzeletbeli reklám rovathoz

írta: Sólyom Bátor
Előhang egy képzeletbeli reklám rovathoz

A reklám már-már bűncselekmény. Közeli rokona a lobbynak. Ha egy terméknek van két rossz és három jó tulajdonsága, akkor amennyiben csak a három jót mondom,akkor tisztességtelen vagyok. A reklámok messze túlnyomórészt tisztességtelenek.

 Arra próbálnak rávenni, hogy azt a szabadságot, amit a munkámmal szerzett pénz felhasználásának szélessége jelent, adjam fel egy bizonyos termék, vagy egy bizonyos szolgáltatás miatt.
 
A reklám butít. Mindent elvett a művészetektől, ami hatásosnak bizonyult. Ami maradt, lassan már csak a hiteles jelenlét. Minden más szépséget magába szívott és elhasznált a marketing. Család: kávéivás, közös wellness, szépség: utazási irodák, erotika: jégkrémet faszként szopogató szőkeségek. Jó ...
Tovább Szólj hozzá

média reklám kultúra irodalom érték fogyasztói társadalom

süti beállítások módosítása
Mobil