2010. máj 28.

Cirkusz

írta: Sólyom Bátor
Cirkusz

(dalszöveg)


Elengedtük egymást,
színpadias szépen,
a porondon a bohóc
sem nevetett éppen,
egy kisfiú felsírt
az üres nézőtéren.
untitled-1_copy_j000001000_jpggb.jpgSzendiszűcs István grafikái

Elengedtük egymást
mint bátor akrobaták,
a dobpergés elhalt,
csendes lett a világ.
 
Azt hittem, azt kéred, „engedj el!”
Azt hittem, azt érzed, hogy menned kell
Azt hittem, ha elmész, visszatalálsz
Mekkorát tévedtem, háromszor tévedtem

Elengedtük egymást vagy elengedtelek?
senki nem mondja meg
és nem is kérdezed
és nem is kérdezem

Elengedtük egymást
egy rövid pillanatra,
a trapéz álmosan
lengett balra jobbra,
s már csak a semmit markoltuk
egymás után kapva.
madarak_5.jpg
Elengedtük egymást,
ez hát a nagy számunk:
az egymás kezét nem találó
szürke zuhanásunk.

Azt hittem, azt kéred, „engedj el!”
Azt hittem, azt érzed, hogy menned kell
Azt hittem, ha elmész, visszajössz még
Azt hittem, ha megjössz, itt leszek rég

De nincsen itt senki, és nem is lesz már,
csak a szomorú bohóc kíván jó éjszakát.


2000. augusztus 30.

Kapcsolódó cikkek

Szólj hozzá

vers kultúra irodalom magyar nyelv enciklopédia keserű szeretés Szendiszűcs István