2019. nov 28.

Máté Gábor megszólalt Gothár-ügyben

írta: Török Ákos 11,27
Máté Gábor megszólalt Gothár-ügyben

Egy hete tudjuk, hogy Gothár Péter az, akit a budapesti Katona elbocsájtott szexuális zaklatás miatt. Máthé Gábor most a 24.hu-nak válaszolt az üggyel kapcsolatban felmerült kérdésekre.

Ez azért is időszerű volt már, mert a jobboldali kormánymédia és árnyoldala egyaránt eltussolásról és egyéb erkölcsi fertelmekről cikkeztek a „balliberális kaposvári rendezőmaffia” kapcsán. László Pál kérdéseire Máté Gábor többek között azt is elmondta, noha semmiféle jogi lehetősége nem volt, a történtekkel kapcsolatban mégis úgy érzi utólag, hogy rosszul döntött.

mate.jpgMáté Gábor

Azonnal, egy-két órán belül utánajártam a dolognak. Megkerestem a sértettet, aki elmondta, hogy ő maga szeretné tisztázni Gothár Péterrel az ügyet. Ezután beszéltem Péterrel is, aki azt mondta, hogy bocsánatot kért és kapott a kollégájától. Biztos szerettem volna lenni ebben, ezért megkérdeztem az érintettől is, aki szintén megerősítette a bocsánatkérést. Kifejezte, hogy az ügy nyugvópontra jutott és nem szeretne semmilyen további lépést” – fogalmazott az egy évvel ezelőtti eset kapcsán.

Sajnálom, hogy akkor nem vontam be azonnal az ügy kezelésébe az üzemi tanácsot, vagy hogy nem tettem azonnal drasztikusabb lépéseket az elkövetővel szemben. Megbántam ezt” – vállalja magára a felelősséget.

Arról is beszélt, hogy az akkori eset elszenvedője most akarta az üzemi tanács elé vinni az ügyet, akinek a panaszához még egy kolléganő csatlakozott, de azt az esetet Gothár Péter nem ismerte el. A rendező ahhoz sem járult hozzá, hogy a nevét nyilvánosságra hozzák, ami kellemetlen helyzetbe hozta őket a nyilatkozat kiadása után.

Egy igazán kellemetlen kérdést kapott a budapesti Katona igazgatója: ha már Marton László és Kerényi Miklós Gábor két évvel ezelőtti botrányai után mindenki azt mondogatta a szakmában, hogy a következő Gothár Péter, akkor nincsen ebben felelőssége a színházigazgatónak? Vagy folytathatjuk: az egész szakmának?

Az eredeti cikkből kiderül, miért nem tett a színház büntetőfeljelentést Gothár Péter ellen, és miért vették le a rendező egyik előadását a repertoárról.

(Forrás: 24.hu)

Kapcsolódó cikkek

Bántalmazás a budapesti Katonában – A lovagiasság szabályai szerint elrendezve
Karácsony Gergely végleg ügyet csinált a budapesti Katonában
Felfedte magát a budapesti Katona bántalmazója
Gothár Péter etikai vizsgálatot kért maga ellen a Színműn
A budapesti Katona levette műsoráról Gothár egyik rendezését

Szólj hozzá

interjú színház Katona József Színház Máté Gábor