Sólyom Bátor blogja

Kultúra és kulturálatlanság. Ennyi.

2010. máj 25.

Hajléktalan marketing IV.rész

írta: Sólyom Bátor
Hajléktalan marketing IV.rész

  4.   Stratégia–vázlatok
Most, miután a koldultatás–üzletág központi elemét, a hajléktalan koldus–potenciális adakozó helyzetet mind a sémaképzések , mind az énérdekeltségek felől feltérképeztük, itt az ideje, hogy elővezessünk a hatékonyságot növelő néhány összetett üzleti stratégiát. A tanulmány keretei nem alkalmasak ezek részletes kifejtésére. Itt csupán vázlatokat adhatunk a stratégiákban rejlő lehetőségek és veszélyek megemlítésével, amelyek majd esetleges későbbi kidolgozások kiindulópontjai lehetnek.
Kétféle stratégiát valósíthatunk meg: az egyik a potenciális adakozók prekoncepció–képzését érinti (a., és b.,), a másik az alkalmazott koldusokat magukat (c., ).


a., A hajléktalanok egyénként ...
Tovább Szólj hozzá

marketing közélet kultúra irodalom hajléktalanok tisztességtelenség

2010. máj 25.

Hajléktalan marketing III.rész

írta: Sólyom Bátor
Hajléktalan marketing III.rész

  3.   Helyzetelemzés II. ( az adakozás érdeke )
Az első részben megnéztük, hogy az emberek hogyan alakítják ki és hogyan működtetik a hajléktalan koldusság kognitív sémáit , valamint azt, miképpen magyarázzák magát a hajléktalanná válást. Jól példázza vizsgálódásaink elégtelenségét, hogy mindezekből nagyon alacsony adakozókedvet és a koldus–üzletág veszteségességét prognosztizáltunk, noha a piac jelenleg is hajléktalan koldusok tízezreit képes eltartani. Ez az egyik – ha vélhetően nem is az egyetlen – oka a hajléktalanok száma folyamatos emelkedésének. Noha az adakozó érdekeltségét ( motiváltságát ) tekintetbe vettük, de csupán a hajléktalanság jelenségének magyarázata kapcsán. Amit kihagytunk a számításból, ...

Tovább Szólj hozzá

marketing közélet kultúra irodalom hajléktalanok tisztességtelenség

2010. máj 25.

Hajléktalan marketing II.rész

írta: Sólyom Bátor
Hajléktalan marketing II.rész

  2.   Ad hoc stratégiák
A későbbiekben felvázolunk az imént tárgyalt, egyenlőre nem sok jóval kecsegtető helyzet hosszabb távú megváltoztatását célzó összetett stratégiákat. Azonban ezek aprólékos kidolgozásának átmeneti időszakára is érdemes számba venni néhány az eddigiekből következő egyszerűbb, vállalkozásbarát, átmeneti megoldást.


– „Itt a koldus, hol a koldus”
Az emberekben sok más ellentétes előjelű erő mellett él a különbözni vágyás individualizmusának és a többiekhez igazodni vágyás konformizmusának kettőse is. Az előbbiekre olyan reklámkampányok épülnek, mint „Légy önmagad!”, „Annak, aki, az, ami.”, míg az utóbbit a „Gyere Te is közénk!”–típusúak lovagolják meg. A ...
Tovább Szólj hozzá

marketing közélet kultúra irodalom hajléktalanok tisztességtelenség

2010. máj 25.

Hajléktalan marketing I. rész

írta: Sólyom Bátor
Hajléktalan marketing I. rész

 Ezt a tanulmányt a gyakorlatban egyre inkább elharapódzó dilettantizmus hívta életre, amely hozzá nem értés a csekély nyereséget hozó rutinmechanizmusra való hivatkozással elutasítja az objektív, tudományos megközelítés szükségességét egy olyan, egyre nagyobb teret hódító üzletágban mint a hajléktalanok koldultatása. Ennek a hozzáállásnak a vitathatósága eléggé nyilvánvaló azok számára, akik tapasztalják, amint napról napra egyre kevesebben vetik oda fillérjeiket a kéregetőknek. E dolgozat célja a hajléktalanság mint szociálpszichológiai jelenség elemzésén keresztül olyan üzleti stratégiák kidolgozása, amelyek a nagyobb profitszerzés lehetőségét nyújthatják az előítélet­ – és érzelemmentes vállalkozó szellemek ...

Tovább Szólj hozzá

marketing közélet kultúra irodalom hajléktalanok tisztességtelenség

2010. máj 25.

18 éven felülieknek

írta: Sólyom Bátor
18 éven felülieknek

  18 éven felülieknek címmel volt látható ez a hat kisebb filmből összeálló két órányi mozi. Mondják, a szexről nincsen mit beszélni. Nádas Péter szerint írásbeli kultúránk egyik nagy hiátusa, hogy nemhogy mondataink, de még csak szavaink sem igen vannak rá. Kivéve, persze, a trágár egyenes és a pszichoanalitikus csavart beszédet. Nem igaz. Beszélni és mutatni is van mit.

 
Kezdhetjük azzal, hogy a Kino teljesen alkalmatlan arra, hogy szinkrontolmácsolást igénylő filmeket vetítsenek benne egymás után. Megoldatlan volt a fülhallgatók visszaadása és újrakiadása is: ebben a kis térben egyetlen ember csinálta mindkettőt, miközben az egyre elviselhetetlenebb tumultusban és melegben voltunk kénytelenek toporogni. A nézőtéren ...
Tovább Szólj hozzá

kultúra irodalom szex pornó

2010. máj 24.

Korai versek 4.

írta: Sólyom Bátor
Korai versek 4.

Álomtalanul


Látod, kis álmodóm,
eljött a hajnal, felvert
álmaidból szívrepesztő zajjal.

Kedves, kis bolondom,
több hónapja már, hogy így
elszenderedtél. S tudom, hogy fáj,
de eztán már nem alhatsz
soha–soha többé, álmod
elátkozott örökkön–örökké.

Éberen fogsz élni, soha
nem álmodni, hidd el szegény
ördög, meg lehet azt szokni.



Nagyon korai.

Tovább Szólj hozzá

kultúra magyar nyelv enciklopédia korai versek

süti beállítások módosítása
Mobil